Friday, July 3, 2015

Teorijom zavjere protiv opasnih savskih riba

Bucmastih klenova i bolena 70+ klase obilno smo se nalovili prije nekoliko dana na Savi i lijevo i desno od Zagreba. Dvoručnom mušičarskom štapu i plivajućoj mušici ovom smo prilikom pridodali mali pokretni kajak, koji se pokazao kao praktično premda ne i potpuno bezopasno plovilo



Mali kajak je korisno plovilo za istraživanje nepristupačnih dijelova Save, no pritom se treba pridržavati mjera sigurnosti

 - Ti uvijek imaš neke teorije urote i zavjere, odvali mi neki dan jedan inače baš dobar prijatelj nakon što smo se jedući krumpiriće malo pokoškali oko nekakve bezazlene bezvezarije. - Ideš?! - odgovorim gledajući ga zbunjeno. I grohotom se nasmijem u sebi budući da je takva jezična konstrukcija potpuno strana mom prijatelju. Inače finom gospodinu i dobronamjernom čovjeku. Koliko ga poznajem, on se to sam baš nikad ne bi dosjetio. Poželim mu prvo objasniti kako "teorije zavjere" nije ono kada se s nečim ne slažeš, poput trenutno nas dvojice, ili u gorem slučaju doista kuješ neku zavjeru, već kada nekog proglašavaš urotnikom ni krivog ni dužnog ne bi li protiv njega podigao na noge narodne mase ili opravdao neku pizdariju koju si potajice izveo. A posebno ako te se uhvati s prstima u pekmezu. Što je inače teorija i praksa stanovitih političkih sustava. Tu mi se upali lampica. Prijatelj se posljednje vrijeme družio s određenim drugovima baš iz te branše. Tip partijska škola Kumrovec, ali završio preko veze. Zato se odmah spakujem, dignem kaić na krov i odem na Savu provjeriti kakva se tamo zla urota i zavjera sprema, dok ptičice zlokobno cvrkuću i opaka voda podmuklo žubori. I to zavjera od strane riba koje plivaju lijevo-desno (!), kako one hoće (!!), prema mojoj nemoćnoj i lagano plivajućoj umjetoj mušici. I iznenadim se bome jako...


Nekoliko lijepih bolena u bistroj rijeci dovoljno je da se svi životni problemi zaborave, a baterije napune čistom pozitivom

Dobar bolen u savršenoj kondiciji ulovljen površinskom muhom na lagani dvoručni štap vrhunac je moje savske ribičije

Boleni, majku im fašističku, tuku i ubijaju. Skupine njih gadova po malim i nemoćnim ribama. Baš takva je igrom slučaja i moja muha. Skakuće jadna i nemoćna po površini, a mrcina baš po njoj udri i udri. Kuhanja, odvijanja udica, trganja, piruete u zraku... Prvih sat dva skoro svaki zabac nešto. Sve velike zle mrcine 70+ klase. Svaki drugi izvuče u sprintu po 50-60 metra niz brzak. Mislim, oteli su mi već dvije muhe, sada hoće i strunu i running. To bi bilo kakvih 100 eurića štete. Neka urota je u pitanju garant. U to sam bio siguran kada mi se prst poskliznuo na roli koja se počela bjesomučno okretati. Natuklo me je po prstim, đubre pokvareno, hoće mi i nokte isčupati. Nakon ulovljenih petnaestak riba i više desetaka napada riba ostao sam bez muha za te razbojničke ribe vrlo sumnjive orjentacije. Počupalo sve što sam imao. Nije bilo druge nego prebaciti se na klenove. Plan je kaić pa na drugu stranu, gdje se prema ranijim zapažanjima klenovska banda grupira. No - predugo bi bilo objašnjavati razloge - ukrcaj se obavlja na jednom vrlo nezgodnom brzaku. Prilično zahtijevan i rizičan manevar, pokazalo se kasnije.


Nakon što je podeblji klen zagrizao za njim je u plićak doplivalo jato sličnih s nejasnim i možda podmuklim namjerama

Debeli klenovi od pedesetak centimetra dužine sasvim su dobra zabava za lov dvoručnim štapom klase 5 i suhom muhom

Onda sam se prevrnuo. Umjetnički, stilom krov-kotači, kako je to slavonskim dijalektom opisao prijatelj Patrik. I on je uključen u urotu jer se dok sam mu pričao detalje ove dogodovštine grohotom smijao. Čak je i pivo platio, što mu baš i nije običaj u posljednje vrijeme. Dobro, plati on neko, ali morao bi to češće. Dakle, on se netaktično izrugivao drugu u nevolji, da se stručnije izrazimo u stilu ove pričice. Srećom na terenu je prošlo bez gubitaka u ljudstvu i tehnici, ne računajući naočale. One su nestale u bespućima savskih brzaka. Nema veze, pribor je tu, fotografska oprema je suha i sigurna u pretincu kajaka. Telefon je nepromočiv. Dakle, sve je OK i na broju, samo sam mokar od glave do pete. Vruće je pa sam se fino ohladio. Zapravo, namjerno sam se prevrnuo jer sam želio provjeriti što sve kajak može. Olfo. Manevar forsiranje rijeke uspio je u drugom pokušaju.

Klenovi su bili tu gdje se očekivalo i sada osveta slijedi. Zašto? Prvo zato što sam se prevrnuo, a za to netko mora platiti. Jel' tako? Je. Ja ne mogu biti kriv, to je razumljivo, a za sve sranje koje se dogodi netko mora odgovarati, objasnit će nam svaki teoretičar zavjere poput onog koji je hranio mog prijatelja s početka priče. U praksi, kao sredstvo osvete klenovima, poslužila je plivajuća mušica od tvrde spužvice. Lagani dvoručni štapić vrlo je praktičan alat i za tu namjenu. Nekad sam nosio dva štapa, jedan za lov strimerom drugi za suhu. Sada sam to racionalizirao na jedan. A "racionalizirati" bi trebalo i neke glave koji komplekse i frustracije zbog riba i koječega pretvaraju u navodne teorije zavjere i urote drugih, sve kako bi liječili defektni ego. Nažalost ne uspješno. Opustite se dečki! Zar ne vidite da se ribe urotile protiv nas. Njih izvedite na pravi put. (alp)


Nakon što smo klenu odradili odgojnu mjeru pustili smo ga natrag kako bi prenio našu poruku mira ostatku riblje bratije

Nakon riba i nebo se iznad Save urotilo protiv progresivnih ribičkih snaga te putnika sumnjivog zrakoplova u niskom preletu